kedves mindenki!
holnap szabadságon vagyok, mert hihetetlen, de még mi is pihenünk néha :))
kérek mindenkit, ha kérdése van, forduljon bizalommal Orsihoz! Ő tudja az elérhetőségem és megkérdez mindent!
Szombaton, remélhetőleg találkozunk a Hősök terén!
üdvözlettel:
Seres Gábor/Car-Tour
Minden, ami Porec
Összes fórum témaHozzászólás témához | Új témakör létrehozása | 9 / 20 oldal |
Igazán nincs mit!
Köszi! :)
Természetesen, elnézést!
Azthiszem 200 főnek nehézkes lesz, de 2 db computer van a hallban és ez 30 HRK/óra (kb 1000 Ft)
Azthiszem 200 főnek nehézkes lesz, de 2 db computer van a hallban és ez 30 HRK/óra (kb 1000 Ft)
Erre nem tudod a választ?
Maciimado Hozzászólás - 2007. szeptember 20. :: 09:22
A szállodai internetről tud valaki bővebbet?
Ingyenes / pénzes / vezeték nélküli?
Hol lehet érdeklődni efelől?
Maciimado Hozzászólás - 2007. szeptember 20. :: 09:22
A szállodai internetről tud valaki bővebbet?
Ingyenes / pénzes / vezeték nélküli?
Hol lehet érdeklődni efelől?
Kedves Zsike,
18:00-ig bármikor hívhat! Szívesen válaszolok a kérdéseire!
Gábor
18:00-ig bármikor hívhat! Szívesen válaszolok a kérdéseire!
Gábor
06-1-269-4744 / 149-es mellék
kérem csak sűrgős magánjellegű esetben hívjanak, ami pedig nyílvános, azt a fórumon kérdezzék! Hisz percenként frissítem, hogy gyors legyek!
kérem csak sűrgős magánjellegű esetben hívjanak, ami pedig nyílvános, azt a fórumon kérdezzék! Hisz percenként frissítem, hogy gyors legyek!
Köszönöm, hogy legalább megpróbálta, de sajnos, ahogy már az egyik hozzászólásomban írtam, az e-mail címemet Orsolya sem tudta használni. Személyesen vettem át a jegyeket. Úgyhogy ezzel nem megyek semmire. Köszönöm. Próblémáimat jeleztem Orsolyának, csak hát attól tartok, hogy ezek Önökhöz nem jutnak el.
ha tud adni egy emailcímet, akkor írok, hogy tudjon válaszolni!
Magánjellegűt? Akkor hagyjuk.
Írja nyugodtan ide!
Pontosan ebből az okból regisztráltam ide :)
Gábor
Pontosan ebből az okból regisztráltam ide :)
Gábor
Kedves cartour!
Elérhetőség? Nekem lenne 1-2 kérdésem.
Elérhetőség? Nekem lenne 1-2 kérdésem.
Még 1 fontos dolog!!!!!
Ha valaki nem kapott utastájékoztatót, mert az emailje visszadobta, az kérem, hogy jelezze nekem és megpróbáljuk Orsival elküldeni!
Ha valaki nem kapott utastájékoztatót, mert az emailje visszadobta, az kérem, hogy jelezze nekem és megpróbáljuk Orsival elküldeni!
kisebb infó!
kedvcsináló! :)
kedvcsináló! :)
Postojna (Szlovénia)
A posztojnai-barlang (Postojnska jama) fő üregeit Cec Luka vezetésével fedezték fel 1818-ban. A barlang hatalmas méretű bejárata azonban már jóval korábban ismert és látogatott hely volt, a sziklafalakon található aláírások 13. századbeli látogatásokról is tanúskodnak, sőt őskori eredetű kőből és csontból készített szerszámok is előkerültek a barlangból. A felfedezést követően eleinte kevesen látogatták a barlangot, a nemmindennapi földalatti világról szóló beszámolók és írások híre azonban egyre több látogatót vonzott. A barlangot szervezett látogatásra 1836-ban nyitották meg, napjainkig összesen több mint 26 millió turistát fogadott, s ezzel a világ leglátogatottabb barlnagjának tekinthetjük. A látogatók ma a világon, egyedülálló módon vonatokkal közelíthetik meg a bejárattól távolabb eső igen látványos járatokat. Az első síneket már 1872-ben lefektették, a kocsikat 1913-ig emberi erővel vontatták, melyet később dízelvontatással helyettesítettek. Ma már a barlang levegőjét kímélő elektromos mozdonyok húzzák 12 km/h sebességgel az egyenként csaknem 100 utast szállító szerelvényeket, így a hat szerelvény naponta több mint 10000 látogató szállítására képes.
A barlang keletkezése hozzávetőleg 4 millió évvel ezelőtt kezdődhetett, létrejöttét tekintve tipikus karsztbarlang, az üregrendszert a Pivka folyó vájta a kőzetbe, kisebb részt kémiai oldóképessége, nagyobb részt fizikai koptató munkája révén. A kőzettömeg tektonikai mozgások által okozott kiemelkedése a Pivka egyre mélyebbre történő bevágódását okozta, ennek köszönhetően a barlang három jól elkülöníthető szintet tartalmaz, közülük ma a legalsóban folyik a víz tovább alakítva az ottani járatokat. A felső két szintet végleg elhagyta a folyó, itt az óta nagyarányú cseppkőképződés zajlott le. Feltételezések szerint a geológiai múltban nem voltak egyenletes feltételek a cseppkőképződés számára, ezért a cseppkövek növekedése sem volt egyenletes. A legszebb, még ma is fejlődő képződmények körülbelül 8000 évvel ezelőtt kezdtek fejlődni, de a barlangban vannak ennél jóval idősebb – 40000, sőt 100000 éves – mára kiszáradt és pusztulásnak indult cseppkövek is. A cseppkövek a leszivárgó csapadékvíz által okozott vegyi folyamat során keletkeznek, formájuk és színük a víz mennyiségétől, vegyi összetételétől és néhány további csak részben ismert tényezőtől függ. A fehér színű cseppkövek nagyon kevés szennyező anyagot tartalmaznak, ezeket tiszta mészkő alkotja. A különböző színű árnyalatokat különböző egyéb ásványi anyagok okozzák.
A barlangi túra hozzávetőleg másfél órát vesz igénybe, ennyi idő alatt a 27 kilométeres barlangrendszer körülbelül 4700 méternyi járatszakaszát tekintjük meg, 3500 métert vonattal, 1200 métert pedig gyalogosan teszünk meg. Először a közel 2 km hosszúságú Öreg-barlangban (Stara jama) halad vonatunk. Ezt a szakaszt ugyan gazdagon borítják a cseppkövek, de mivel a leszivárgó csapadékvizek ma már nem érintik ezeket az üregeket, e képződmények szinte kivétel nélkül kiszáradtak, elhaltak mára. A járat talaját tökéletesen vízszintes kitöltés borítja, erre fektették a talpfákat. A sík talajon álló és az erősen tagolt, változatos formákat mutató oldalfalakról és mennyezetről lógó hatalmas cseppkövek között kanyarog a vonat, a sebesség a kemény kőképződmények rendkívüli közelsége (néhány cm) miatt szédítőnek tűnik. A vonattal való utazás nem csak a távolabbi barlangrészek, elérését könnyíti meg, hanem önmagában is ámulatba ejtő élmény.
A vonat a Nagy-hegy (Velika gora) lábáig szállít minket. Ez a hatalmas méretű terem a középső és a felső járatszint egybeszakadásával jött létre, ennek maradéka az az óriási törmelékhalom, mely a hegyet alkotja. A kezdetben bizonyára labilis törmelékhegyet mára vastagon borítja a cseppkő, s ezzel megakadályozza a különböző méretű sziklatömbök elmozdulását. A vonatról leszállva szlovén, angol, német, francia vagy olasz nyelvű vezetést választhatunk. Utunkat a hegy megmászásával folytatjuk. Itt is változatos cseppkőformákban gyönyörködhetünk, s közöttük egyre gyakrabban láthatunk fénylő felületeket, szétfreccsenő vízcseppeket, jelezve, hogy ebben a járatszakszban a cseppkőképződés ma is folyamatban van. A jelenlegi klímaviszonyok tehát kedveznek a cseppkőképződésnek, ennek ellenére emberi szemmel nézve e képződés igen lassú, a leggyorsabban növekedő cseppkövek sem gyarapszanak évtizedenként 1 miliméternél többet. A hegy túloldalán lefelé ereszkedünk, a továbbvezető utat egy kisebb szakadék zárja el. Századunk elején a látogatók csak idáig juthattak el, az első világháborút követően azonban orosz hadifoglyokkal hidat építtettek a szakadék fölé, így ma már lehetőségünk nyílik az Orosz hídon (Russki most) átkelve a rendszer Szép-barlangoknak (Lepe jame) nevezett szakaszának megtekintésére is. Innentõl kezdve az eddigieknél is gazdagabban díszített kisebb-nagyobb termek sorozatán sétálhatunk végig, köztük a Makaróni-termen is, melynek mennyezetét alig 5-6 milliméter átmérőjű hófehér fiatal szalmacseppkövek borítják. A Szép-barlangokban megtett kör után visszaérkezünk az Orosz híd alatti hasadék aljába, melynek mélyén végigsétálva hamarosan bal oldalon megpillantjuk a barlang jelképének tekintett Briliáns (Briljant) nevü impozáns cseppkõoszlopot.
Ezt követően pedig a barlang újabb különlegességével ismerkedhetünk meg, az itt elhelyezett medencében megtekinthetjük a – csak a Karszt-hegység egyes barlangjaiban előforduló – barlangi vak gőte néhány példányát. A proteus anguisus latin nevet viselő faj kizárólag barlangban él, szervezete rendkívüli módon alkalmazkodott a barlangi körülményekhez. Szeme elcsökevényesedett, látása nincs, nincsenek pigmentjei sem, ezért színtelen. Egyedei 100-120 évig is élnek, s egy véletlen során kiderült, hogy akár 8 évig is élhetnek táplálkozás nélkül. – A második világháború előtt kiterjedt kutatások célozták e faj alaposabb megismerését, s a begyűjtött egyedeket megjelölve tárolták. A háború során a kutatások abbamaradtak, majd az egykori kutatólaborból 8 évvel később került elő egy tégelybe zárt élő példány. – A medencében elhelyezett példányokat ennek ellenére kéthetenként cserélik, ugyanis a csaknem folyamatos megvilágítás következtében a gőték bőre lassan rózsaszínre, majd pirosra színeződik. A barlang alsó, ma is vízzel kitöltött járataiban óriási egyedszámban élnek ezek az állatok, a víz által behordott apró élőlényekkel táplálkoznak, kopoltyúval lélegeznek, s tojással szaporodnak, bár szaporodásukat természetes környezetben még senkinek nem sikerült megfigyelni. Természetes ellenségeik nincsenek, egyedül a karsztvízbe kerülő esetleges szennyeződések veszélyeztethetik, így ezen a vidéken különösen ügyelnek a karsztvíz védelmére. Európa több barlangjában – köztük a Baradlában is – kisérleteztek szaporításukkal, de ez idáig ez mindössze egyetlen francia barlangban sikerült. A sikertelenség okát máig kutatják, feltételezések szerint a karsztvíz hőmérséklete mellett ásványianyag tartalma, összetétele sem közömbös e szempontból. További érdekesség, hogy meglehetősen ritkán találnak olyan egyedeket is, melyeknek szemük és színük van. Feltételezik, hogy a faj bizonyos csoportja kijár a felszínre, de felszíni előfordulásukat még nem sikerült bizonyítani.
A medencét magunk mögött hagyva már csak pár lépést kell megtennünk ahhoz, hogy a Hangversenyterembe (Koncertna dvorana) érjünk. A terem jó akusztikájának és alkalmas méretének köszönhetően rendszeresen szolgál hangversenyek színhelyéül. A terem egyszerre 10000 látogató befogadására képes, ha pedig a koncertet ülve hallgatják, akkor több mint 3000 szék helyezhető itt el.
Most ismét vonatba szállunk, s kezdetben a már ismert útvonalon az Öreg-barlangon keresztül haladunk a kijárat felé. Közben keresztülutaztunk a Kongresszusi-termen (Kongressa drovana), melyet a mennyezetén függő díszes kristálycsillár világít meg. Végül a szerelvény jobbra kanyarodik, s a Fekete-barlangban (Crna jama) áll meg, ahonnan ismét gyalog megyünk tovább. E járatszakasz falait és cseppköveit valóban a fekete szín jellemzi, ugyanis 1944. április 23-án a szlovén partizánok a barlangban felgyújtották a német megszállók itt elrejtett üzemanyagtartalékát, s a benzin égése során keletkezett korom vastagon rakódott a falakra. Innen rövid séta után a barlang természetes bejáratán keresztül érünk a felszínre.
A posztojnai-barlang (Postojnska jama) fő üregeit Cec Luka vezetésével fedezték fel 1818-ban. A barlang hatalmas méretű bejárata azonban már jóval korábban ismert és látogatott hely volt, a sziklafalakon található aláírások 13. századbeli látogatásokról is tanúskodnak, sőt őskori eredetű kőből és csontból készített szerszámok is előkerültek a barlangból. A felfedezést követően eleinte kevesen látogatták a barlangot, a nemmindennapi földalatti világról szóló beszámolók és írások híre azonban egyre több látogatót vonzott. A barlangot szervezett látogatásra 1836-ban nyitották meg, napjainkig összesen több mint 26 millió turistát fogadott, s ezzel a világ leglátogatottabb barlnagjának tekinthetjük. A látogatók ma a világon, egyedülálló módon vonatokkal közelíthetik meg a bejárattól távolabb eső igen látványos járatokat. Az első síneket már 1872-ben lefektették, a kocsikat 1913-ig emberi erővel vontatták, melyet később dízelvontatással helyettesítettek. Ma már a barlang levegőjét kímélő elektromos mozdonyok húzzák 12 km/h sebességgel az egyenként csaknem 100 utast szállító szerelvényeket, így a hat szerelvény naponta több mint 10000 látogató szállítására képes.
A barlang keletkezése hozzávetőleg 4 millió évvel ezelőtt kezdődhetett, létrejöttét tekintve tipikus karsztbarlang, az üregrendszert a Pivka folyó vájta a kőzetbe, kisebb részt kémiai oldóképessége, nagyobb részt fizikai koptató munkája révén. A kőzettömeg tektonikai mozgások által okozott kiemelkedése a Pivka egyre mélyebbre történő bevágódását okozta, ennek köszönhetően a barlang három jól elkülöníthető szintet tartalmaz, közülük ma a legalsóban folyik a víz tovább alakítva az ottani járatokat. A felső két szintet végleg elhagyta a folyó, itt az óta nagyarányú cseppkőképződés zajlott le. Feltételezések szerint a geológiai múltban nem voltak egyenletes feltételek a cseppkőképződés számára, ezért a cseppkövek növekedése sem volt egyenletes. A legszebb, még ma is fejlődő képződmények körülbelül 8000 évvel ezelőtt kezdtek fejlődni, de a barlangban vannak ennél jóval idősebb – 40000, sőt 100000 éves – mára kiszáradt és pusztulásnak indult cseppkövek is. A cseppkövek a leszivárgó csapadékvíz által okozott vegyi folyamat során keletkeznek, formájuk és színük a víz mennyiségétől, vegyi összetételétől és néhány további csak részben ismert tényezőtől függ. A fehér színű cseppkövek nagyon kevés szennyező anyagot tartalmaznak, ezeket tiszta mészkő alkotja. A különböző színű árnyalatokat különböző egyéb ásványi anyagok okozzák.
A barlangi túra hozzávetőleg másfél órát vesz igénybe, ennyi idő alatt a 27 kilométeres barlangrendszer körülbelül 4700 méternyi járatszakaszát tekintjük meg, 3500 métert vonattal, 1200 métert pedig gyalogosan teszünk meg. Először a közel 2 km hosszúságú Öreg-barlangban (Stara jama) halad vonatunk. Ezt a szakaszt ugyan gazdagon borítják a cseppkövek, de mivel a leszivárgó csapadékvizek ma már nem érintik ezeket az üregeket, e képződmények szinte kivétel nélkül kiszáradtak, elhaltak mára. A járat talaját tökéletesen vízszintes kitöltés borítja, erre fektették a talpfákat. A sík talajon álló és az erősen tagolt, változatos formákat mutató oldalfalakról és mennyezetről lógó hatalmas cseppkövek között kanyarog a vonat, a sebesség a kemény kőképződmények rendkívüli közelsége (néhány cm) miatt szédítőnek tűnik. A vonattal való utazás nem csak a távolabbi barlangrészek, elérését könnyíti meg, hanem önmagában is ámulatba ejtő élmény.
A vonat a Nagy-hegy (Velika gora) lábáig szállít minket. Ez a hatalmas méretű terem a középső és a felső járatszint egybeszakadásával jött létre, ennek maradéka az az óriási törmelékhalom, mely a hegyet alkotja. A kezdetben bizonyára labilis törmelékhegyet mára vastagon borítja a cseppkő, s ezzel megakadályozza a különböző méretű sziklatömbök elmozdulását. A vonatról leszállva szlovén, angol, német, francia vagy olasz nyelvű vezetést választhatunk. Utunkat a hegy megmászásával folytatjuk. Itt is változatos cseppkőformákban gyönyörködhetünk, s közöttük egyre gyakrabban láthatunk fénylő felületeket, szétfreccsenő vízcseppeket, jelezve, hogy ebben a járatszakszban a cseppkőképződés ma is folyamatban van. A jelenlegi klímaviszonyok tehát kedveznek a cseppkőképződésnek, ennek ellenére emberi szemmel nézve e képződés igen lassú, a leggyorsabban növekedő cseppkövek sem gyarapszanak évtizedenként 1 miliméternél többet. A hegy túloldalán lefelé ereszkedünk, a továbbvezető utat egy kisebb szakadék zárja el. Századunk elején a látogatók csak idáig juthattak el, az első világháborút követően azonban orosz hadifoglyokkal hidat építtettek a szakadék fölé, így ma már lehetőségünk nyílik az Orosz hídon (Russki most) átkelve a rendszer Szép-barlangoknak (Lepe jame) nevezett szakaszának megtekintésére is. Innentõl kezdve az eddigieknél is gazdagabban díszített kisebb-nagyobb termek sorozatán sétálhatunk végig, köztük a Makaróni-termen is, melynek mennyezetét alig 5-6 milliméter átmérőjű hófehér fiatal szalmacseppkövek borítják. A Szép-barlangokban megtett kör után visszaérkezünk az Orosz híd alatti hasadék aljába, melynek mélyén végigsétálva hamarosan bal oldalon megpillantjuk a barlang jelképének tekintett Briliáns (Briljant) nevü impozáns cseppkõoszlopot.
Ezt követően pedig a barlang újabb különlegességével ismerkedhetünk meg, az itt elhelyezett medencében megtekinthetjük a – csak a Karszt-hegység egyes barlangjaiban előforduló – barlangi vak gőte néhány példányát. A proteus anguisus latin nevet viselő faj kizárólag barlangban él, szervezete rendkívüli módon alkalmazkodott a barlangi körülményekhez. Szeme elcsökevényesedett, látása nincs, nincsenek pigmentjei sem, ezért színtelen. Egyedei 100-120 évig is élnek, s egy véletlen során kiderült, hogy akár 8 évig is élhetnek táplálkozás nélkül. – A második világháború előtt kiterjedt kutatások célozták e faj alaposabb megismerését, s a begyűjtött egyedeket megjelölve tárolták. A háború során a kutatások abbamaradtak, majd az egykori kutatólaborból 8 évvel később került elő egy tégelybe zárt élő példány. – A medencében elhelyezett példányokat ennek ellenére kéthetenként cserélik, ugyanis a csaknem folyamatos megvilágítás következtében a gőték bőre lassan rózsaszínre, majd pirosra színeződik. A barlang alsó, ma is vízzel kitöltött járataiban óriási egyedszámban élnek ezek az állatok, a víz által behordott apró élőlényekkel táplálkoznak, kopoltyúval lélegeznek, s tojással szaporodnak, bár szaporodásukat természetes környezetben még senkinek nem sikerült megfigyelni. Természetes ellenségeik nincsenek, egyedül a karsztvízbe kerülő esetleges szennyeződések veszélyeztethetik, így ezen a vidéken különösen ügyelnek a karsztvíz védelmére. Európa több barlangjában – köztük a Baradlában is – kisérleteztek szaporításukkal, de ez idáig ez mindössze egyetlen francia barlangban sikerült. A sikertelenség okát máig kutatják, feltételezések szerint a karsztvíz hőmérséklete mellett ásványianyag tartalma, összetétele sem közömbös e szempontból. További érdekesség, hogy meglehetősen ritkán találnak olyan egyedeket is, melyeknek szemük és színük van. Feltételezik, hogy a faj bizonyos csoportja kijár a felszínre, de felszíni előfordulásukat még nem sikerült bizonyítani.
A medencét magunk mögött hagyva már csak pár lépést kell megtennünk ahhoz, hogy a Hangversenyterembe (Koncertna dvorana) érjünk. A terem jó akusztikájának és alkalmas méretének köszönhetően rendszeresen szolgál hangversenyek színhelyéül. A terem egyszerre 10000 látogató befogadására képes, ha pedig a koncertet ülve hallgatják, akkor több mint 3000 szék helyezhető itt el.
Most ismét vonatba szállunk, s kezdetben a már ismert útvonalon az Öreg-barlangon keresztül haladunk a kijárat felé. Közben keresztülutaztunk a Kongresszusi-termen (Kongressa drovana), melyet a mennyezetén függő díszes kristálycsillár világít meg. Végül a szerelvény jobbra kanyarodik, s a Fekete-barlangban (Crna jama) áll meg, ahonnan ismét gyalog megyünk tovább. E járatszakasz falait és cseppköveit valóban a fekete szín jellemzi, ugyanis 1944. április 23-án a szlovén partizánok a barlangban felgyújtották a német megszállók itt elrejtett üzemanyagtartalékát, s a benzin égése során keletkezett korom vastagon rakódott a falakra. Innen rövid séta után a barlang természetes bejáratán keresztül érünk a felszínre.
ez picit szerkeszthetetlen, remélem érthető!
Fontos infó!
Az időpontokat kérem tartsák be! :)
Fellszállási lehetőségek:
Felszállási helyek Találkozó ideje Indulás ideje
Budapest 07.45 08.00
Székesfehérvár / Shell kút (Siófok felé) 08.45 09.00
Siófok / Tesco 09.45 10.00
Nagykanizsa / Mol kút 11.30 11.45
Az időpontokat kérem tartsák be! :)
Fellszállási lehetőségek:
Felszállási helyek Találkozó ideje Indulás ideje
Budapest 07.45 08.00
Székesfehérvár / Shell kút (Siófok felé) 08.45 09.00
Siófok / Tesco 09.45 10.00
Nagykanizsa / Mol kút 11.30 11.45
Kedves Fórumozók, Velünk Utazók!
a Car-Tour képviselőjeként és az utazásuk, utazásotok szervezőjeként szeretnék minden kérdésükre, kérdésetekre válaszolni!
1. nagyon fontos: Postojna belépőket, az idő rövidsége miatt, elutalni már nem lehet, ezért opcionálisan a csoportkísérőnél forintben befizethető! Remélem ez eloszlatta a kételyeket! Viszont, aki ebédelni is szeretne, attól nagyon szeretném a menütípus nevét is és akkor még aznap oda tudunk szólni, hogy hogyan készüljenek az étteremben!
2. a siófoki felszállás nem az Agip kúton lesz, hanem a Tesco parkolójában!
3. A budapesti felszállásnál, mindenki a parkolóban lévő buszoknál gyülekezzen az idegenvezetőnél! Az idegenvezetőnek megvan a pontos létszáma és névsora, így mindenki névvel érkezési sorrendben száll fel a buszra! A szálloda HOTEL DELFIN (mindenki itt lesz elhelyezve a családiasabb hangulat érdekében:)) bírtokában van a névsornak, a szobák 2 ágyasak 7 db pótágyas és 3 db 4 ágyas szobát kivéve, tehát nem lesz nagy kavarodás az elosztásban (remélem)
4. Bárkinek kérdése, kérése van írjon ide, egész nap olvasni fogom ígérem!
5. Mindenkinek jó utat, szombattól melegedést jósolnak a Meteorológia nagyjai!
a Car-Tour képviselőjeként és az utazásuk, utazásotok szervezőjeként szeretnék minden kérdésükre, kérdésetekre válaszolni!
1. nagyon fontos: Postojna belépőket, az idő rövidsége miatt, elutalni már nem lehet, ezért opcionálisan a csoportkísérőnél forintben befizethető! Remélem ez eloszlatta a kételyeket! Viszont, aki ebédelni is szeretne, attól nagyon szeretném a menütípus nevét is és akkor még aznap oda tudunk szólni, hogy hogyan készüljenek az étteremben!
2. a siófoki felszállás nem az Agip kúton lesz, hanem a Tesco parkolójában!
3. A budapesti felszállásnál, mindenki a parkolóban lévő buszoknál gyülekezzen az idegenvezetőnél! Az idegenvezetőnek megvan a pontos létszáma és névsora, így mindenki névvel érkezési sorrendben száll fel a buszra! A szálloda HOTEL DELFIN (mindenki itt lesz elhelyezve a családiasabb hangulat érdekében:)) bírtokában van a névsornak, a szobák 2 ágyasak 7 db pótágyas és 3 db 4 ágyas szobát kivéve, tehát nem lesz nagy kavarodás az elosztásban (remélem)
4. Bárkinek kérdése, kérése van írjon ide, egész nap olvasni fogom ígérem!
5. Mindenkinek jó utat, szombattól melegedést jósolnak a Meteorológia nagyjai!
A szállodai internetről tud valaki bővebbet? Ingyenes / pénzes / vezeték nélküli? Hol lehet érdeklődni efelől?
De biztosan sokan fognak képeket feltölteni, levelezni, stb.